Facebook Audience Insights a fost lansat recent și ne-a făcut viața mai ușoară. Din păcate nu sunt disponibile toate ”dotările” și pentru România, dar are oricum destule.

facebook audience insights

M-am jucat puțin cu acest nou tool și am realizat un scurt tutorial de folosire, util oricui dorește să creeze ad-uri mai bune, într-un timp mai scurt sau oricui are nevoie de date comportamentale interesante.

1. Unde se găsește?

Audience Insights se regăsește în Ads Manager, în secțiunea tools:

audience insights

2. La ce e bun?

Față de clasicul Audience Manager, Audience Insights aduce multe îmbunătățiri și utilități în plus.  Te ajută să targetezi mult mai bine și mai complet publicul țintă al campaniilor și îți oferă date relevante cum ar fi:

# date demografice mai concrete și mai multe

demografice

# o serie de date comportamentale interesante

# multe filtre pentru o targetare mai exactă (nu toate funcționează și la noi din păcate)

filtre

# date despre  device-uri folosite de publicul țintă

device-uri

# comparații între segmentul ales de tine și utilizatorul de Facebook în general

3. Integrarea în ad-uri

Partea interesantă a noului tool este că poți crea tot felul de targetări pentru campaniile tale și le poți salva astfel încât să le poți folosi  în realizarea efectivă a ad-urilor. Iată un exemplu:

Pentru început stabilește criteriile publicului tău țintă (sunt multe filtre în Audience Insights, dar nu trebuie să le folosești pe toate pentru a nu targeta prea specific). Să zicem că targetăm tinerii între 20 și 25 de ani pe criteriul ”New smartphone and tablet owners”:

Facebook audience insights

În partea de sus poți vedea că sunt între 15 și 20 de mii de oameni activi conform acestui criteriu și împărțirea pe sexe.

audience insights 1

Alte date privind statusul relației, educație, dar și pe unde lucrează ei.

Navigând în dreapta pe taburile de sus, Page likes, Location sau Activity (Household și Purchase nu sunt disponibile încă și la noi), poți afla date interesante și utile despre publicul tău țintă: la ce pagini a dat like, de pe ce dispozitiv a intrat pe Facebook, la ce a dat like sau click sau din ce orașe și localități provine.

După ce ai vizualizat toate datele, ai comparat și/sau ai mai adăugat criterii de filtrare trebuie să salvezi ce ai realizat. Pentru asta, în partea de sus găsești butonul Save, click pe el și îți va apărea fereastra de mai jos. Trebuie să denumești campania astfel încât să îți fie ușor de găsit ulterior și treaba e aproape gata.

save audience insights

Atunci când realizezi un ad prin Power Editor, poți selecta targetarea realizată mai sus și o poți integra în ad-ul tău folosind butonul din imaginea de jos, iar apoi selectând numele audienței creat mai devreme.

targeting

4. Date relevante gratuite

Cu siguranță este un tool foarte bun pe care Facebook ni-l pune la dispoziție, mai ales prin prisma datelor pe care acesta le oferă. Acum poți afla date demografice mult mai relevante, poți vedea care este comportamentul grupului ales pe Facebook, la ce dă like, câte like-uri dă, dacă interacționează cu ad-urile și ce dispozitive mobile folosește.

Din păcate datele care ne interesează foarte mult, cele despre comportamentul de cumpărare, nu sunt disponibile pentru noi, iar filtrele pe bază de venituri nu prea funcționează. Odată ce le vom avea la dispoziție, sunt sigur că ad-urile pe care le vom realiza vor fi mult mai eficiente.

Cam asta este despre Facebook Audience Insights, pe măsură ce voi afla lucruri noi le voi prezenta în alte articole.

P.S: Dacă ai întrebări le poți lăsa în comentarii.