Am obsevat de curând o nouă tendință în materie de îmbinare a conținutului video cu reclama unui produs și eventual combinată cu o farsă de cameră ascunsă.

lg-prank

Recent cei de la LG au scos un filmuleț în care au plasat toate aceste elemente într-o formă genială aș putea spune. Aceștia au reușit într-un scurt filmuleț, devenit viral bineînțeles, să îmbine promovarea unui produs, să fie amuzanți (deci să permită filmulețului să fie ”sharable”) și să includă elementul de cameră ascunsă cu stil (element care nu mai amuză aprope pe nimeni în ziua de astăzi, fiind prea des folosit fără creativitate).

Iată și minunăția:

Nu demult și cei de la Pepsi au realizat un clip asemănător, foarte reușit în sine, dar căruia nu îi poate fi acordată nota maximă deoarece legătura dintre produs și conținututl filmulețului este puțin forțată. Totuși acesta rămâne un clip foarte bun și de asemenea viral pe net:

Dar de ce aleg advertiserii această variantă?

În primul rând pentru că reclamele clasice devin obositoare și nu mai sunt folositoare. De prea mult timp nu a venit o schimbare majoră în materie de realizare a clipurilor și asta se vede în asemănarea deranjantă a reclamelor contemporane ce circulă pe la TV în ziua de astăzi.

Un alt argument vine din necesitate. Reclamele de tip video pe net.

În acest caz se aplică o regulă a ”junglei” în care, dacă nu aduci ceva diferit în clipurile tale, nu se uită nimeni la ele. Cel mai evident execmplu ar fi scurtele clipuri ce apar pe Youtube înainte ca un anumit filmuleț să înceapă. După 5 secunde utilizatoru poate da ”skip”, iar dacă nu i-a fost atrasă atenția în acele momente și menținută reclama va fi inutilă.

Nu în cele din urmă, odată cu dezvoltarea rețelelor de socializare marile branduri au simțit nevoia de a beneficia de vectorii incredibili de răspândire pe care acestea le oferă și au ales să se straduiască mai mult pentru realizarea unui clip ce poate deveni viral (costuri de promovare minime), decât să plătească bani grei pe difuzarea aceluiași spot plictisitor la TV.

Mă bucură faptul că acest concept a poposit și pe la noi și a fost implementat cu mult succes de Don Cafe împreună cu Radio Zu printr-o farsă a lui Daniel Buzdugan. Ideea și implementarea merită nota maximă, dar poate se putea folosi mai mult elementul de viralitate.

Iată și clipul:

În concluzie mi se pare că acest gen de clipuri vor reprezenta viitorul în ceea ce privește video advertising-ul, mai ales la nivel online. E clar că de acum înainte va fi nevoie de mai multă creativitate, viralitate și elemente noi aduse pentru promovarea brand-urilor prin video.

Dacă ști și alte clipuri de acest gen, pune-le în comentariul tău să le vedem cu toții!