Să ne imaginăm că am vrea să deschidem un magazin online, nu cu haine, electronice, cărți sau alte cele, ci cu prezidențiabili.

 

prezidentiabili-1024x568

Iată cum ar arăta aceștia într-un top al căutărilor în Google și cum ne-ar ajuta în magazinul nostru online.

Mulțumită minunatului instrument de la Google Adwords, Keyword Planner, putem face un clasament cu cei mai căutați prezidențiabili din magazinul nostru.

Începem cu locul 7, candidatul independent Cristian Diaconescu. Acesta este căutat de  1600 de ori lunar, iar costul per click estimat dacă ar fi să facem o campanie de Adwords pe el ar fi de 0.04 Ron/ click.

cristian diaconescu

Având în vedere că este destul de ”nișat” și a devenit un ”produs” independent la noi în magazin, costul este foarte bun și merită promovat.

Totuși ”Diaconescu” ar putea induce în eroare potențialii clienți, nu în favoarea lui, ci în favoarea unui alt produs de la noi din magazin, care se află mai sus în clasament.

Locul 6 ar fi ocupat de  Monica Macovei, cu 1900 de căutări pe lună și un cost per click de 3.10 Ron.

monica macovei

Costul e cam mare pentru așa puține căutari, dar se pare că acest produs merge bine în Social Media. Adăugând faptul că reprezintă interes pentru un public nehotărât, tânăr, care de obicei nu cumpără de la noi, merită inclus în strategia noastră comercială.

Ajungem la locul 5, unde îl găsim pe Călin Popescu Tăriceanu cu 1900 de căutări lunare + 2400 pe simplul Tăriceanu, cu un cost de 0.49 Ron / click.

Produs cunoscut, apreciat de unii, disprețuit de alții, unic și rebel în felul său, prinde foarte bine la antreprenori se pare, iar asta îl face un ”must have” în portofoliul nostru.

Nu ne deranjează generația din care face parte, îl avem cu update-uri preinstalate.

calin-popescu-tariceanu

Locul 4 este ocupat de Klaus Iohannis cu 3600 de căutări lunare + 1300 pe ”Iohannis” și 0.03 Ron/click. Produs nemțesc, de calitate recunoscută, face cinste magazinului nostru și ne încurajează să îl promovăm printr-o campanie de Adwords la costuri foarte bune.

Klaus-Johannis

Pragmatic și sobru își face treaba bine, garanția este extinsă și are mari șanse să crească în notorietate și în căutări, mai ales după ce a trecut de la succesul regional la expunere națională.

Podiumul începe cu Dan Diaconescu, care se mândrește cu 5400 de căutări pe lună și un cost de 0.03/click, pe locul 3.

dan diaconescu

Un produs al poporului, ”made in Romania”. Suntem sinceri și putem recunoaște că standardele de calitate ale acestuia, nu sunt prea ridicate, dar are o întreagă clasă socială în spate.

Ieftin și dorit de mulți, este un produs perfect pentru rulajul magazinului nostru.

Pentru că se numește tot ”Diaconescu” s-ar putea crea confuzie între el și locul 7, dar vă putem asigura că diferența este totală.

Înainte de locul 1, ne oprim la locul 2 unde o avem pe  Elena Udrea cu 12100 de căutări lunare+ 1200 pe termenul ”udrea” și un cost de 2.05 Ron/click.

Elena-Udrea

Un produs căutat, considerat de unii ”de fițe”, iar de alții apreciat și acesta este, cu siguranță, un produs controversat.

S-ar putea spune că are legătură cu moda și cu publicul feminin, s-ar spune că ar fi favorizat de alții,  dar căutările sunt clare.

Pe de altă parte, stârnește reacții și în rândul domnilor care sunt foarte interesați de varianta nud (elena udrea nud – 320 căutări lunare).

Iată că am ajuns și la locul 1. Loc de cinste, ocupat, poate în mod ”surprinzător”, de Victor Ponta cu 9900 de căutări pe lună și 6600 de căutări pe ”Ponta”, la un cost de 0.06 ron per click.

victor-ponta

Este un vârf de gamă la noi în magazin. Foarte căutat, cu un cost de promovare foarte bun și foarte cunoscut în toată țara, mai ales datorită campaniilor TV în care este implicat aproape zilnic.

Un produs foarte controversat totuși, despre care ar spune unii că nu ar face cât promite, alții că ar fi contrafăcut, dar sprijinul ”furnizorilor” e mare și trebuie inclus în portofoliu.

Câteva note de încheiere:

– clasamentul nu reprezintă ordinea de preferințe a subsemnatului

– politicienii enumerați sunt ”produse” doar în contextul articolului

– scopul articolului nu este unul politic

– sursa oficială a datelor este Google Adwords Keyword Planner

– indiferent de acest clasament și completările aduse articolului, cititorul este rugat să voteze cu cine dorește

– nu pot preciza și de ce anume sunt căutați, cei enumerați mai sus

– există și o analiză la nivel de apariții media, disponibilă aici

îi mulțumesc lui Laurențiu pentru idee