Vineri 25 Septembrie am avut plăcerea de a participa împreună cu colegul meu Laurențiu Mihai la Webstock 2013.

A fost o conferință cu multe aspecte pozitive, altele mai puțin pozitive, dar per total pot să spun că a meritat să merg.

Bineînțeles, a fost multă lume bună din online-ul românesc, dar și sponsori pe măsură : Vodafone, HP, Bitdefender (de la care am primit și un stick J ), Staropramen, etc.

fata de la HP

Totul a început cu 8 speakeri, dintre care a atras atenția bineînțeles Cabral și a cam spus lucrurilor pe nume, de fapt a încercat să spună în mod subtil că bloggerii ar trebuie să se constituie în comunități (ca agricultorii în cooperative) și să nu se mai critice unul pe altul pentru că blogosfera e mică și e deja marcată de atacuri și mâncăreli de toate felurile între reprezentații ei de seamă.

Asta mi-a plăcut, deci Cabral +1 de la mine pentru modul direct și constructiv prin care a pus punctul pe i.

cabral la microfon

Conferința a continuat pe 3 direcții diferite cu 2 seturi de câte 3-4 speakeri pentru fiecare, eu am fost la Blogging and Social Media, iar la final s-au dat premiile ediției 2013 (foarte multe și diverse).

Al doilea lucru interesant a fost modul eficient în care organizatorii s-au mișcat în timpul conferinței, totul s-a întâmplat la timp, au zâmbit și au fost frumoși J, dar și relaxați.

Pentru mine, dacă organizatorii sunt relaxați și veseli înseamnă că și conferința merge bine… sau nu merge, dar ei ascund asta foarte bine. Așa că felicitări Evensys pentru organizare !

Un al treilea lucru care mi-a plăcut (cel mai mult) a fost faptul că majoritatea celor care lucrează în online, dar și mulți oameni din agenții sunt tineri. Nici domeniul nu s-a dezvoltat de mult timp și ar fi cam ciudat să vezi bătrânei în acest domeniu, dar media de vârsta tindea ochiometric spre 26 de ani ceea ce poate fi doar bine.

Ce ar fi de îmbunătățit pentru edițiile viitoare ar fi conținutul prezentărilor speakerilor, pentru că o astfel de conferință poate contribui foarte mult la dezvoltarea blogosferei românești și a onlineului în general.

Participanții au nevoie de lucruri mai palpabile în materie de idei, tool-uri sau trend-uri pe care să le folosească în activitatea lor de la o astfel de conferință.